National Repository of Grey Literature 12 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Control of Nonlinear Systems using Local Approximation Methods
Brablc, Martin ; Bugeja, Marvin (referee) ; Grepl, Robert (advisor)
Tato práce se zabývá návrhem adaptivního řídícího algortitmu pro konkrétní třídu elektromechanických aktuátorů, založeného na principu dopředného řízení pomocí inverzního dynamického modelu. Adaptibilita řízení spočívá v mechanismu získání inverzního dynamického modelu. Tato práce se zaměřuje na jeho online aproximaci pomocí lokálních aproximačních metod. Výstupem práce je shrnutí analýzy, simulačního testování a reálných experimentů, které testovaly možnosti praktického využití lokálných aproximačních metod pro účely adaptivního řízení v reálném prostředí.
Control of cooperative manipulator
Sušovský, Ondřej ; Chromý, Adam (referee) ; Kopečný, Lukáš (advisor)
This thesis discusses adaptive control of cooperative robotic manipulator. It deals with gathering and processing of data from six degrees of freedom tensometer and their use in adaptive control.
Sinumerik tools for synchronous programming of CNC machines
Toman, Martin ; Sliwková, Petra (referee) ; Polzer, Aleš (advisor)
This thesis deals with advanced programming of CNC milling machines in Sinumerik 840D powerline control system. Mostly it is aimed on issues of synchronized actions. These actions can adaptively react on progress of milling process regarding to signal detection from the machine and execute specific action. In the introduction of the thesis there are briefly described basic issues and fundamentals of CNC machines and control systems programming. The problematic regarding the programming of synchronized actions is also described. The examples with evaluation of their function are created in the practical part of thesis.
Modern Flight Control System Design and Evaluation
Vlk, Jan ; Holzapfel, Florian (referee) ; Rzucidlo, Pawel (referee) ; Mathan, Santosh (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na výzkum moderních metod automatického řízení letu a jejich ověření s ohledem na současný stav poznání a budoucí využití bezpilotních letadlových systémů. Práce představuje proces návrhu automatického systému řízení letu s důrazem na přístupy z oblasti návrhu založeného na modelování (Model-Based Design). Nedílnou součástí tohoto procesu je tvorba matematického modelu letounu, který byl využit k syntéze zákonů řízení a k vytvoření simulačního rámce pro evaluaci stability a kvality regulace automatického systému řízení letu. Jádro této práce se věnuje syntéze zákonů řízení založených na unikátní kombinaci teorie optimálního a adaptivního řízení. Zkoumané zákony řízení byly integrovány do digitálního systému řízení letu, jenž umožňuje vysoce přesné automatické létání. Závěrečná část práce se zabývá ověřením a analýzou navrženého systému řízení letu a je rozdělena do 3 fází. První fáze ověření obsahuje evaluaci robustnosti a analyzuje stabilitu a robustnost navrženého systému řízení letu ve frekvenční oblasti. Druhá fáze, evaluace kvality regulace, probíhala v rámci počítačových simulací s využitím vytvořených matematických modelů v časové oblasti.  V poslední fázi ověření došlo k integraci navrženého systému řízení letu do experimentálního letounu, sloužícího jako testovací platforma pro budoucí bezpilotní letadlové systémy a jeho evaluaci v rámci série letových experimentů.
Adaptive controllers with principles of artificial intelligence
Pitra, Michal ; Malounek, Petr (referee) ; Pivoňka, Petr (advisor)
The diploma thesis is focused on an adaptive control, especially in a self-tuning controller area. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with identification methods of the adaptive control. The recursive least squares algorithm and the neural network method are the most popular identification methods. These methods are contrasted and the identification quality evaluation is done. The second part compares various types of the adaptive controllers with a non-adjustable PSD controller. The adaptive controllers are investigated from the various identification method point of view. The user graphic interface was realized for the identification and regulatory part. The time behavior of system responses after incoming disturbance and dynamic process changes during simulation systems control is compared with a physical model connected to B&R PLC. The comparison is done with the application of Matlab/Simulink program.
Using a Hybrid Method for Control the Storage Capacity of the Dam Reservoir
Pospíšilík, Šimon ; Kozel, Tomáš (referee) ; Menšík, Pavel (advisor)
Bachelor thesis is focused on the selection of a suitable input regional climate model into the Hybrid method for the control of the storage function of water reservoirs. This control method is based on a suitable combination optimization method with the Support vector machines method. Selecting a suitable regional climate model is done by simulating the control of the storage function of water reservoirs Vír I in program Microsoft Exel. The simulation results of the hybrid control method are compared with other control methods. These methods are Adaptive control, Dispatcher graph, and control to Improved outflow.
Modern Flight Control System Design and Evaluation
Vlk, Jan ; Holzapfel, Florian (referee) ; Rzucidlo, Pawel (referee) ; Mathan, Santosh (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na výzkum moderních metod automatického řízení letu a jejich ověření s ohledem na současný stav poznání a budoucí využití bezpilotních letadlových systémů. Práce představuje proces návrhu automatického systému řízení letu s důrazem na přístupy z oblasti návrhu založeného na modelování (Model-Based Design). Nedílnou součástí tohoto procesu je tvorba matematického modelu letounu, který byl využit k syntéze zákonů řízení a k vytvoření simulačního rámce pro evaluaci stability a kvality regulace automatického systému řízení letu. Jádro této práce se věnuje syntéze zákonů řízení založených na unikátní kombinaci teorie optimálního a adaptivního řízení. Zkoumané zákony řízení byly integrovány do digitálního systému řízení letu, jenž umožňuje vysoce přesné automatické létání. Závěrečná část práce se zabývá ověřením a analýzou navrženého systému řízení letu a je rozdělena do 3 fází. První fáze ověření obsahuje evaluaci robustnosti a analyzuje stabilitu a robustnost navrženého systému řízení letu ve frekvenční oblasti. Druhá fáze, evaluace kvality regulace, probíhala v rámci počítačových simulací s využitím vytvořených matematických modelů v časové oblasti.  V poslední fázi ověření došlo k integraci navrženého systému řízení letu do experimentálního letounu, sloužícího jako testovací platforma pro budoucí bezpilotní letadlové systémy a jeho evaluaci v rámci série letových experimentů.
Control of cooperative manipulator
Sušovský, Ondřej ; Chromý, Adam (referee) ; Kopečný, Lukáš (advisor)
This thesis discusses adaptive control of cooperative robotic manipulator. It deals with gathering and processing of data from six degrees of freedom tensometer and their use in adaptive control.
Using a Hybrid Method for Control the Storage Capacity of the Dam Reservoir
Pospíšilík, Šimon ; Kozel, Tomáš (referee) ; Menšík, Pavel (advisor)
Bachelor thesis is focused on the selection of a suitable input regional climate model into the Hybrid method for the control of the storage function of water reservoirs. This control method is based on a suitable combination optimization method with the Support vector machines method. Selecting a suitable regional climate model is done by simulating the control of the storage function of water reservoirs Vír I in program Microsoft Exel. The simulation results of the hybrid control method are compared with other control methods. These methods are Adaptive control, Dispatcher graph, and control to Improved outflow.
Control of Nonlinear Systems using Local Approximation Methods
Brablc, Martin ; Bugeja, Marvin (referee) ; Grepl, Robert (advisor)
Tato práce se zabývá návrhem adaptivního řídícího algortitmu pro konkrétní třídu elektromechanických aktuátorů, založeného na principu dopředného řízení pomocí inverzního dynamického modelu. Adaptibilita řízení spočívá v mechanismu získání inverzního dynamického modelu. Tato práce se zaměřuje na jeho online aproximaci pomocí lokálních aproximačních metod. Výstupem práce je shrnutí analýzy, simulačního testování a reálných experimentů, které testovaly možnosti praktického využití lokálných aproximačních metod pro účely adaptivního řízení v reálném prostředí.

National Repository of Grey Literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.